WELCOME TO MY BLOG

Wednesday, September 17, 2008

Hati menjadi tenang bila mendengar suara Azan Subuh


Ramli Jaafar
rjwarta@yahoo.com

Bila mendengar sahaja suara Azan Subuh berkumandang hatinya menjadi tenang seketika,rasa ingin tahu tentang Islam dan mendekati ajaran mulia ini mula terasa disanubarinya, menyebabkan Sdr, Elbert Madais, 19 mengambil keputusan muktamat menemui Md Aris Baharom ketua kampong Tok Arang dalam DUN Air Hitam untuk menyatakan hasrat hatinya untuk memeluk Islam.

Beliau yang berasal dari Kg, Nabayan, Sabah berhijrah bersama abangnya keMalaysia yang kebetulan telah terlebih dahulu memeluk Islam berasal dari keluaga beragama kristian Katolik. Beliau yang telah menukar namanya kepada Mohammad Adam Abdulllah rasa lebih tenang setelah memeluk Islam , “ sebelum memeluk Islam saya cepat terasa marah dan fikiran selalu terganggu kini setelah memeluk Islam akhirnya berubah menjadi lebih tenang dan saya dapat mengawal hati yang cepat terasa marah ujar beliau kepada YB, Ustaz Abd Ghani Ahmad, Adun Air Hitam yang juga Timbalan Speker Dewan Undangan Negeri yang menemui beliau baru-baru ini .

Beliau kini bersama dengan abang-abangnya sering berulang alik ke Perlis dan Sg Petani untuk belajar , bagi mendalami lagi ajaran Islam cukup rasa tenang dan gembira selepas memeluk Islam .



Tamat

No comments: