WELCOME TO MY BLOG

Wednesday, September 17, 2008


Tuesday, September 2, 2008

Takaful Kifalah akan jadi kenyataan
Oleh: Ramli Jaafar
Kuala Lumpur- Pertemuan kali ketiga antara kerajaan Negeri Kedah dengan pengurusan Syarikat Takaful Ikhlas Malaysia bagi membincangkan pelaksanaan Skim Takaful Kifalah akhirnya mencapai kata sepakat.
Hasil perbincangan tersebut, satu tindakan susulan akan dibuat dalam masa terdekat dimana ianya telah mendapat kelulusaan daripada kerajaan negeri, khususnya YAB Dato' Seri Ustaz Azizan Abdul Razak.
Demikian yang telah dijelaskan oleh YB Ustaz Abdul Ghani Ahmad selaku wakil kerajaan negeri kepada Warta Darul Aman selepas pertemuan tersebut.
"Sekiranya MoU dapat dilaksanakan secepat mungkin, Insyaallah perlancaran skim Takaful Kifalah ini akan di lancarkan pada awal tahun 2009 nanti," ujar beliau.
Secara ringkasnya, Skim Takaful Kifalah ialah satu usaha kerajaan negeri khusus kepada warga emas yang berumur 60 tahun dank e atas tanpa mengira bangsa dan agama. Mereka akan mendapat bantuan kewangan bagi pengurusan jenazah apabila meninggal dunia.
Turut hadir dalam pertemuan itu ialah Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Wanita, Pembangunan Keluarga dan Kebajikan Masyarakat, YB Ustazah Aishah Ghazali, YB Cikgu Md Zuki Yusuf, YB Cikgu Yahya Abdullah, YB Tan Show Kang dan Encik Awang Solehudin selaku Ahli Jawatankuasa Pelaksana Takaful Kifalah.

No comments: