WELCOME TO MY BLOG

Wednesday, February 11, 2009

CHE WANGI TERHARU TERIMA SUMBANGAN TIMBALAN SPEAKER




Jerlun
Jumaat, 17 Disember 2008

Kehidupan Che Wangi Salleh 44, ibarat kais pagi makan pagi, kais petang makan petang hanya bergantung kepada pendapatan Mohd Azhar Abdul Hamid, anak ketiganya yang bekerja sebagai mekanik kereta.
Kata wangi kadang-kadang kami terpaksa mengikat perut menunggu makanan yang dibawa pulang Azhar. ''Perbelanjaan rumah ditanggung oleh Azhar dan dibantu sedikit sebanyak oleh adik saya. Suami saya sudah meninggal ketika anak sulung Siti Shuhani,28,berumur 12 tahun jatuh dalam bilik mandi akibat serangan darah tinggi,'' katanya.
Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) daerah Kubang Pasu memberi bantuan sebanyak RM 150 sebulan sejak kematian suaminya. Menurutnya bantuan yang diberi tidak mencukupi kerana turut menanggung perbelanjaan anak yang masih belajar dan tinggal di asrama.
Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Ayer Hitam, Ustaz Hj. Abdul Ghani Hj. Ahmad yang baru pulang dari menunai fardu Haji di Makkah berkata, beliau cukup simpati keatas apa yang menimpa Che Wangi dan insyaallah akan membantu sedaya upaya. ''Disamping bantuan kebendaan yang dihulurkan, kita perlu mengadakan kursus kehidupan seperti bina insan supaya mereka ini terdorong kepada kehidupan yang seperti orang lain. Mereka juga perlu diberi suntikan agama khususnya kepada anak-anak remaja supaya mereka tidak terdorong melakukan sesuatu yang tidak elok,'' Katanya selepas menyampaikan sumbangan makanan kepada keluarga Che Wangi . Sebelum itu beliau telah menyampaikan khutbah Jumaat dan mengimamkan solat Jumaat di Masjid Alor Biak.

1 comment:

AFRAR YUNUS said...

salam ustaz dan warga kerja,
tahniah. banyak berita.