WELCOME TO MY BLOG

Tuesday, May 12, 2009

Ziarah,Lawatan dan sumbangan kepada mangsa kebakaran















07 Mei 2009 (Khamis)

10.00 pagi

YB Ust Hj Abd Ghani, Timbalan Speaker DUN Kedah bersama Wakil Peribadi dan Pegawai Khas menziarahi Ahli Jawatankuasa Pemuda UMNO Bahagian Jerlun yang telah meninggal dunia akibat kemalangan jalanraya di Pekan Kodiang.

10.30 pagi

Selepas itu beliau melapangkan masa menziarahi Ketua Kampung Tok Arang, Pering, Encik Mat Arof Baharom yang sedang berehat di rumahnya. Kami berbual tentang isu politik semasa di samping mengambil maklum tentang tugasan sebagai ketua kampong dengan masyarakat.

11.00 pagi

Kemudian beliau bersama Setiausaha Dewan Muslimat PAS Kawasan Jerlun, Cik Aishah Bt Don dan dua orang AJK Dewan Muslimat PAS Kawasan Jerlun, Puan Jamilah Bt Mohamad dan Puan Siti Hajar Bt Ismail menziarah AJK Dewan Muslimat PAS Kawasan Jerlun, Puan Habsah Bt Awang yang menghidapi penyakit chingukunya dan keadaanya dilaporkan stabil selepas mengambil ubat di klinik.

11.30 pagi

Beliau juga mengambil peluang dengan menziarah Encik Jasni B Ahmad, Ketua Kampung Pering yang demam sejak 2 hari lalu. Beliau juga berkesempatan melawat kebun anggur yang diusahakan di belakang rumahnya. Beliau turut memuji kegigihan Encik Jasni yang minat dengan bidang pertanian dan mempelbagaikan produk pertanian seperti membeli getah skrab, memelihara ayam, burung dan bercadang pula untuk menanam jagung kerana pasarannya semakin berkembang. Tambahan pula Kerajaan Negeri telah menggazetkan Kedah Utara sebagai pusat penanaman jagung untuk dieksport ke luar negara.

12.30 tengahari

YB Ust Hj Abd Ghani menemui Ketua Kampong Telaga Batu, Hj Othman yang mudah dikenali dengan panggilan Pak Long Man bergerak menuju ke Kampung Changkat Tok Raman untuk menziarahi rumah Encik Zulkifli B Hashim iaitu mangsa kebakaran. Dalam pertemuan ringkas, YB Ust Hj Abd Ghani telah menyampaikan sumbangan barang-barang keperluan dapor kepada mangsa kebakaran tersebut.

No comments: