WELCOME TO MY BLOG

Friday, November 21, 2008

MAJLIS BERKHATAN BERAMAI RAMAI
















Khatan beramai hilang takut

Sabtu, 22 November 2008
Sinar Harian by Linda Abdul Hamid Isnin 24 November 2008

AYER HITAM - Menjadi kebiasaan dan adat apabila tiba hujung tahun, kanak-kanak berusia antara 8 hingga 12 tahun akan melalui proses berkhatan.

Timbalan Speaker Dewan Undangan Negeri (DUN), YB. Ustaz. Abdul Ghani Ahmad berkata, program itu bertujuan untuk meringankan kos berkhatan yang terpaksa ditanggung keluarga mereka.
Katanya, ia juga dapat meringankan beban golongan kurang berkemampuan memandangkan kos berkhatan sekarang agak mahal. “Majlis ini kami adakan secara mengejut kerana ia merupakan julung kali diadakan selepas Pas menang dalam Pilihan Raya Umum ke-12 pada Mac lalu,” katanya kepada Sinar Harian selepas menyampaikan sumbangan wang kepada kanak-kanak yang berkhatan.
Majlis itu diadakan dengan kerjasama Hospital Sultanah Bahiyah (HSB), Alor Star.
Kanak-kanak yang berkhatan diarak menaiki bas ke HSB untuk dikhatankan, sebelum dibawa ke Markas Pas DUN Ayer Hitam.
Beliau yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Ayer Hitam berkata, program kebajikan itu diadakan secara percuma dan waris hanya perlu membayar RM30 untuk pendaftaran, berbeza jika berkhatan di klinik yang mengenakan bayaran antara RM90 hingga RM110.“Selain kanak-kanak ini ditemani waris, mereka juga seronok dan kurang rasa sakit kerana berkhatan beramai-ramai bersama rakan sebaya.“Sehingga kini, waris berpuas hati dan majlis berjalan dengan sempurna," katanya.

YB. Ustaz Abdul Ghani beramah mesra dengan kanak-kanak yang selesai berkhatan.

MAJLIS BERKHATAN

BERAMAI RAMAI AKAN DIADAKAN
PADA 22 NOV 2008.
SEMUA WARIS YANG BERMINAT
DIMINTA MENDAFTARKAN ANAK MEREKA
DI PKWR DUN AYER HITAM.

KETERANGAN LANJUT SILA HUBUNGI

HJ. NAIM 019 - 4217094

No comments: