WELCOME TO MY BLOG

Friday, November 28, 2008

WARGA EMAS GEMBIRA DAPAT KERUSI RODA

Warga emas gembira dapat kerusi roda
RABU, 22 NOVEMBER 2008
Sinar Harian - Linda Abdul Hamid Khamis 27 November 2008
AYER HITAM - Seorang warga emas gembira apabila mendapat sumbangan kerusi roda daripada Timbalan Speaker Pas Dewan Undangan Negeri (DUN) Ayer Hitam, Ustaz Abdul Ghani Ahmad.
Che Ah Ahmad, 73, yang sudah hampir dua tahun lumpuh sebelah kanan kaki dan tangan jatuh sakit akibat diserang penyakit darah tinggi, menerima sumbangan kerusi roda baru di rumahnya di Kampung Tandok Kedabu.
Anak bongsunya, Rosyitah Saman, 36, berkata, ibunya juga mempunyai penyakit kencing manis dan sering berulang ke Klinik Kesihatan Ayer Hitam tiga bulan sekali untuk membuat pemeriksaan dan mengambil ubat. “Selepas kematian suami, saya menjaga ibu sepenuh masa memandangkan ibu selesa dengan saya. “Ibu boleh mendengar dan memahami apa yang kita cakap tetapi dia tidak boleh bercakap sangat,” katanya.
Menurut Rosyitah, ibunya juga pernah menerima sumbangan berbentuk makanan daripada wakil rakyat dan Pusat Zakat Negeri Kedah serta bantuan dari Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) Kubang Pasu berupa bantuan bulanan sebanyak RM100. “Dahulu kami adik beradik kumpul duit untuk belikan ibu kerusi roda dan kini kerusi tersebut sudah tidak boleh digunakan memandangkan bahagian besi di tayar sudah karat dan tidak boleh bergerak. “Saya mandikan ibu di kerusi roda tersebut kerana kami tidak mampu untuk membuat bilik mandi khas untuk ibu,” katanya.

No comments: