WELCOME TO MY BLOG

Tuesday, November 18, 2008


Tuesday, November 18, 2008

KDYMM Tuanku Sultan ucap Selamat Jalan kepada jamaah Haji
Oleh: WADIASSOFI JAAFAR
ALOR STAR, 17 November: Seramai 3,500 jemaah haji dari negeri iniberlepas ke tanah suci Mekah dari Lapangan Terbang Sultan Abdul Halim(LTSAH), Kepala Batas, di sini pada tahun ini berbanding 3,400 jemaahhaji pada tahun lalu.
Kebawah Duli Yang Maha Mulia (KDYMM) Tuanku Sultan Kedah berkenanberangkat ke LTSAH bagi mengucapkan selamat jalan kepada jemaah hajiyang berlepas ke tanah suci Mekah.
KDYMM Tuanku Sultan Kedah tiba di LTSAH tepat pukul 2.00 petang dandisambut oleh Menteri Besar, YAB. Dato' Seri Ustaz Azizan Abdul Razak.
KDYMM Tuanku Sultan Kedah meluangkan masa hampIr 20 minit bersama 125jemaah haji yang berlepas dari LTSAH tepat pukul 3.15 petang.
Penerbangan itu adalah penerbangan kedua ke Jeddah bermula dari 15November 2008, manakala penerbangan terakhir pada 26 November 2008.
Turut hadir dalam majlis itu ialah isteri Menteri Besar, YABhg. To'Puan Hajah Faikah Sheikh Hamzah; Menteri Besar Perlis, YAB. Dato' SeriDr. Md. Isa Sabu dan isteri; Ahli-Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan(EXCO); Setiausaha Kerajaan Negeri, YB. Dato' Bijaya InderaDato'Paduka Haji Syed Unan Mashri Syed Abdullah Shahabudin; MuftiNegeri Kedah, Dato' Hasbullah Abdul Halim dan Pengarah Lembaga TabungHaji Negeri Kedah, Hj. Mohd. Pozi Hj. Senawi.

No comments: