WELCOME TO MY BLOG

Monday, November 3, 2008

MAJLIS PENYAMPAIAN WATIKAH PERLANTIKAN KETUA KAMPUNG





MAJLIS PENYAMPAIAN WATIKAH PERLANTIKAN KETUA KAMPUNG

02 OKTOBER 2008
Kampung Sanglang KEDAH.
Pada jam 10.00 pagi telah berlangsung Majlis Penyampaian Watikah Perlantikan Ketua Kampung bagi DUN Kota Siputeh dan DUN Ayer Hitam dalam parlimen Jerlun seramai 105 orang.Majlis tersebut dihadiri oleh ADUN Ayer Hitam Y.B Ustaz Abd.Ghani bin Ahmad, Bekas calun Kota Siputeh Tuan Haji Ismail bin Wan Teh, Ahli Majlis Daerah Kubang Pasu Tuan Haji Abdul Wahab bin Abd.Rahman,Tuan Haji Abu Seman bin Saad dan En. Abdul Aziz bin Hat, Penghulu Sanglang En. Mohd. Amin bin Yahya, Penghulu Mukim Pering En.Nor Afdzal bin Md. Nor, Penghulu Mukim Padang Perahu En. Amran bin Hanafiah, Penghulu Mukim Putat En. Zamkhoshari bin Ahmad, Penghulu Mukim Tunjang En. Husin bin Haji Omar dan Penghulu Mukim Jeram En. Azizi bin Abdullah.

Y.B Ustaz Abdul Ghani bin Ahmad dalam ucapannya mengucap tahniah kepada mereka yang terpilih dalam pemilihan tersebut dan beliau berharap jawatan yang diamanahkan dapat dipikul dengan penuh amanah dan jujur. Beliau juga menasihatkan jangan mengambil sikap berat sebelah, balas dendam, perkauman kerana sikap sebegini telah bertentangan dengan ajaran Islam yang sebenar. Beliau juga meminta supaya bersama dengan Penghulu Mukim masing-masing dalam menyelesaikan masaalah dan memajukan kampung .Selepas memberi ucapan beliau menyampaikan Watikah perlantikan kepada 63 orang ketua kampung dalam DUN Ayer Hitam dan Tuan Haji Ismail Wan Teh menyampaikan Watikah kepada 42 orang bagi DUN Kota Siputeh.

Turut memberi ucapan enam orang Penghulu yang hadir dan memperkenalkan diri masing-masing dan menyeru Ketua Kampung bersama dalam melaksanakan tugas yang dipertanggung jawabkan.Majlis tersebut berakhir pada jam 12.30 tengahari.


No comments: