WELCOME TO MY BLOG

Saturday, November 8, 2008

PERJUMPAAN DAN DIALOG KESELAMATAN MKK & KAUM CINA





6 November 2008
Khamis

Pekan Ayer Hitam, KEDAH
Majlis perjumpaan dan dialog keselamatan kampung bersama kaum Cina disekitar Pekan Ayer Hitam anjuran Jawatankuasa Majlis Ketua Kampung (MKK)Pekan Ayer Hitam. Majlis bermula jam 9.30 malam bertempat dibilik mesyuarat Balai Bomba Sukarela Ayer Hitam .

Turut hadir Ahli Majlis Daerah Kubang Pasu Tuan Hj. Abu Seman bin Saad, Setiausaha Peribadi ADUN Ayer Hitam sdr. Wan Yusuf bin Wan Jusuh, Pegawai Khas ADUN Ayer Hitam Hj. Mohd. Naim bin Hj. Musa, Ketua Kampung Padang Tui Ustaz Abdul Halim Morad turut hadir Ketua Balai Polis Ayer Hitam SM Saidin bin Ibrahim, Ahli Jawatankuasa MKK Pekan Ayer Hitam Sdr. Lim Bok Hoo dan Ong Ching Swee. Majlis dipengurusikan oleh Setiausa MKK Pekan Ayer Hitam Sdr. Nazeri bin Hashim.

Turut memberi ucapan Tuan Hj. Abu seman Saad, beliau menyentuh masalah kemudahan asas dan masaalalah kebersihan ditempat membuang sampah yang telah diadukan dan beliau telah memaklumkan kepada Majlis Daerah. Beliau juga meminta jika ada sebarang masaalah berkaitan perkara tersebut boleh berhubung dengannya. Sebelum itu Pengerusi Bomba Sukarela Ayer Hitam Lim H0ng Hung dalam ucapan aluannya beliau mengucapkan terima kasih pada pihak MKK yang menganjurkan majlis tersebut. Turut berucap Ustaz Abdul Halim bin Morad mewakili Y.B Ustaz Abdul Ghani Ahmad yang masih berada di Kuala Lumpur kerana menghadiri mesyuarat urusan kerajaan negeri. Dalam ucapan, beliau menyeru masyarakat Cina dapat bekerjasama dan merapatkan lagi perpaduan kaum diantara orang Cina dan melayu supaya segala masaalah yang timbul dapat diselesaikan dengan mudah.

Ketua Balai Polis Ayer Hitam SM Saidin bin Ibrahim dijemput memberi ucapan penutup majlis tersebut dan beliau mengucapkan terima kasih pada pihak Jawatankuasa MKK kerana dengan adanya program ini dapat merapatkan lagi pihak Polis dengan orang awam dan dapat membantu mengurangkan jenayah Khasnya di Pekan Ayer Hitam.

No comments: